0g0.org

Unicode(ユニコード)一覧とURLエンコード検索・変換サイト

ఱ U+0C31 Unicode文字

Unicode

U+0C31

数値文字参照

ఱ ఱ

URLエンコード(UTF-8)

%E0%B0%B1

ユニコード名

TELUGU LETTER RRA

一般カテゴリ-

Letter, Other(文字,その他)

文字化けする可能性のある文字

Base64エンコード : 4LCx

「ఱ」に似ている意味の文字

「ఱ」の文字を含む単語

ఱの説明

Telugu
Pronunciation
(letter name)
IPA(key): /ra/
(phoneme)
IPA(key): /r/
Letter
ఱ • (ṟa)
A Telugu letter. Obsolete in modern Telugu orthography...[出典:Wiktionary]

Telugu script (Telugu: తెలుగు లిపి, romanized: Telugu lipi), an abugida from the Brahmic family of scripts, is used to write the Telugu language, a Dravidian language spoken in the Indian states of Andhra Pradesh and Telangana as well as several other neighbouring states. It is one of the official scripts of the Indian Republic. The Telugu script is also widely used for writing Sanskrit texts and to some extent the Gondi language. It gained prominence during the Eastern Chalukyas also known as Vengi Chalukya era. It shares extensive similarities with the Kannada script, as both of them evolved from the Bhattiprolu and Kadamba scripts of the Brahmi family. In 2008, the Telugu language was given the status of a Classical Language of India, in recognition of its rich history and heritage.[出典:Wikipedia]

ఱの文字を使った例文

という文字は、多くの人にとって見慣れない文字であるため、この文字を使った文章を書くことは誰にとってもやや難しいです。しかし、私はこの文字を使って面白い文章を書いてみましたので、ぜひ読んでみてください。 ある日、森の中を歩いていると、小さな鳥が飛んでいるのが見えました。鳥のフンがあちこちに落ちていましたが、一つだけ特別なものがありました。それは、なんと、の形をしたフンでした。私はそれを見て、笑いをこらえることができませんでした。 さらに歩いていくと、奇妙な動物が現れました。それは、の形をした顔を持ったウサギでした。私はそのウサギを見て、驚きを隠すことができませんでした。そして、そのウサギは私の前を通り過ぎていき、あっという間に姿を消しました。 その後、私は山の頂上にたどり着きました。そこには、美しい景色が広がっていました。まるで、の形をした波が山と谷を繋いでいるように見えました。私はその景色に感動し、しばらくの間、座り込んで景色を見つめていました。 その後、再び森を歩き始めました。すると、私は不思議な花を見つけました。それは、の形をした花で、その色は赤と黄色が混ざったような色合いでした。その花を見て、私は心が躍りました。私はそれを摘み取って、自分の家に持ち帰りました。 その日以来、私はの形をしたものに出会うたびに、不思議な気持ちを感じます。この字はそこにあるだけで、私にとってその場所に特別なものを与えています。という字には、何か不思議な力があるように感じます。

(この例文はAIにより作成されています。特定の文字を含む文章を出力していますが内容が正確でない場合があります。)